donderdag 31 december 2015

Den Bosch


 
Den Bosch eind december. Overal sfeerverlichting, sale in bijna elke winkel en veel, heel veel mensen. Mijn eerste stop was Vintage Room, een echte snoepwinkel boordevol Jieldé lampen in de prachtigste kleuren, Tolix stoelen en krukjes, bijzonder speelgoed (ik zag er het boomhuis waar ik vroeger zo graag mee speelde!) en IXXI's, gerund door Wim en Sarah. Na jaren van op afstand verliefd zijn, kocht ik er een Jieldé wandlamp. Maar welke kleur? Een knalgele glanzende of toch die mooie matte legergroene tint? Na vele rondjes door de winkel was ik er éindelijk uit, ik ging voor een matzwarte Jieldé Signal wandlamp mét felgekleurd snoer die Wim er meteen voor me aanzette. Zo blij als een kind liep ik daarna verder door Den Bosch, de tas met lamp stevig in mijn hand geklemd.


Even verderop liep ik KOEKWAUS binnen, een conceptstore van twee zussen die items verkopen waar ze vrolijk van worden en die hen inspireren, zoals Ogreen, Kromkommer soep en Assembli. Mijn oog viel meteen op de prints van Animaal Amsterdam die je kunt zien op de foto hierboven. Ze lijken sterk op de tekeningen die ik als kind maakte, je weet wel die genummerde stippen die je via lijntjes met elkaar verbindt. Hier hangen allerlei insecten en monumentale panden naast elkaar.


Aan de overkant ligt Daily Poetry, een conceptstore waar de eigenaren spullen verkopen die pure poëzie zijn, die ze mooi vinden en waarin ze geloven. Je vindt er onder andere illustraties van Liekeland, plantjes, fijn keramiek, de cottage towns van Ontwerpduo en nog veel meer. Naast de winkel in den Bosch is er een tweede winkel in Eindhoven op Strijp-S.
Op weg naar het station bestelde ik bij Boergondisch een heerlijk broodje met gegrilde ham in honing met een mosterd-dille dressing voor tijdens de terugreis in de trein. Overheerlijk!


Ik wens jullie allemaal een prachtig nieuw jaar vol avontuur, fijne bloemen, lieve mensen en liefde, heel veel liefde!


4 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk Stephanie, zo lekker door een stad heen en een mooie lamp rijker..
    Wens jou ook alle goeds voor het nieuwe jaar en een fijne jaarwisseling! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n jielde lamp! Ik ben erg benieuwd hoe het staat in je huis..maak je daar ook een keer foto's van :)Fijne jaarswisseling en ik wens je het allerbeste voor in 2016! Dat je dromen mogen uitkomen.
    Groetjes Afke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Krijg helemaal zin om binnenkort weer naar Den Bosch te gaan met zoveel leuke winkels! Geniet van je nieuwe lamp!
    En een fijn en inspiratievol 2016 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke winkeldag! Ik wens je ook een gelukkig nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen